Die Geburt

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Geschrieben von emilie.d. am 21.11.2017, 9:19 Uhr

Mich stört die Art zu diskutieren.

Quellen, so sie das eigene Argument stützen, unkritisch zu übernehmen - egal, wie gut oder schlecht sie sind. Und dafür auf der anderen Seite alles Andere als Schmarrn/schlecht gemacht/uneindeutig abzutun, hat was von Trump'schen Fake News.

Ich bin FÜR eine selbstbestimmte Geburt, sprich auch Hausgeburt, und ich finde, dass man das auch "schulmedizinisch" begründen kann. Die ACOG spricht sich trotz erhöhter Risiken eindeutig dafür aus, die Frauen das selbst entscheiden zu lassen bei entsprechenden Voraussetzungen. Weil eine Hausgeburt eben auch so viele Vorteile hat und es keine randomisierten klinischen Studien auf dem Gebiet gibt - logischerweise.

https://www.acog.org/Resources-And-Publications/Committee-Opinions/Committee-on-Obstetric-Practice/Planned-Home-Birth







"Women planning a home birth may do so for a number of reasons, often out of a desire to avoid medical interventions and the hospital atmosphere (30). Recent studies have found that when compared with planned hospital births, planned home births are associated with fewer maternal interventions, including labor induction or augmentation, regional analgesia, electronic fetal heart rate monitoring, episiotomy, operative vaginal delivery, and cesarean delivery (Table 1). Planned home births also are associated with fewer vaginal, perineal, and third-degree or fourth-degree lacerations and less maternal infectious morbidity (18, 27, 31, 32). These observations may reflect fewer obstetric risk factors among women planning home births compared with those planning hospital births. Parous women comprise a larger proportion of those planning out-of-hospital births (27, 32). Compared with nulliparous women, parous women collectively experience significantly lower rates of obstetric intervention, maternal morbidity, and neonatal morbidity and mortality, regardless of birth location. Those planning home births also are more likely to deliver in that setting than nulliparous women (15, 27, 33). For these reasons, recommendations regarding the intrapartum care of healthy nulliparous and parous women may differ outside of the United States (29). Also, proportionately more home births are attended by midwives than planned hospital births, and randomized trials show that midwife-led care is associated with fewer intrapartum interventions (34)."

 
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